czwartek, 5 stycznia 2012

Pozycjonowanie i wybór fraz

Pozycjonowanie stron to najogólniej rzecz biorąc działania mające na celu poprawę widoczności naszej strony w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarkach internetowych. W Polsce w chwili obecnej liczy się jedynie Google jako sensowne źródło ruchu. Pozycjonowanie pozwala nam nie tylko zwiększyć ruch na swojej stronie, lecz również sprowadzić do nas odpowiedniego klienta.

Podstawą jest odpowiedni wybór fraz na które będziemy pozycjonować nasz serwis. Powinny być one na tyle ogólne, aby wiele osób się nimi posługiwało, lecz z drugiej strony na tyle szczegółowe, aby odpowiednio sprecyzować profil osoby nas odwiedzającej. Dobre planowanie jest tutaj kluczem do osiągania zadowalających wyników.

Najlepiej będzie zobrazować to na przykładzie. Załóżmy, że posiadamy sklep sprzedający komputery i zależy nam na zwiększeniu sprzedaży. Mamy bardzo wielki wybór jeśli chodzi o możliwe frazy do wypozycjonowania. Najbardziej ogólne będą takie, jak choćby komputery, bardziej szczegółowe będą odnosić się najczęściej do konkretnych marek. W co najbardziej opłaca się zainwestować?

Fraza komputery przyciągnie zapewne największą liczbę osób. Niekoniecznie jednak będą one chciały coś od nas kupić. Czasami lepiej jest skoncentrować się na rzadziej wpisywanych, ale bardziej konkretnych frazach. Przykładowo słowa laptop Asus do 1500zł będą zdecydowanie wskazywały na to, że ktoś szuka sklepu i będzie zainteresowany zakupem.

Nie sama ilość odwiedzin się liczy, lecz również jej konwersja na sprzedaż. Zazwyczaj nie chodzi nam o popularność lecz o generowanie zysku. Nie twierdzimy oczywiście, że sam ruch na stronie nic nie znaczy, jest to jedno ze sposobów na budowanie sobie marki oraz odpowiedniej rozpoznawalności na rynku. Warto jednak zawsze dobrze przeanalizować co konkretnie chcemy osiągnąć.

Wiele firm pozycjonerskich do których udamy się w celu zamówienia usług będzie sama proponowała frazy, na które chciałaby wypozycjonować nasz serwis. Zastanówmy się, czy ma to sens? Płacenie za frazy, które nie będą przekładały się na sprzedaż, często mija się z celem. Jak zawsze warto jest zadbać o odpowiednie zaplecze informacyjne przed podjęciem decyzji związanych z podpisywaniem umowy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz