piątek, 2 grudnia 2011

Motywacja i wizjonerstwo w biznesie

Wizjonerstwo i planowanie strategiczne jest jak najbardziej pożądane w początkowych okresach rozwoju własnej firmy. Niektóre osoby mogą być zwolennikami teorii, jakoby podejście "wystarczy zacząć a samo się to jakoś rozkręci" dawało pozytywne efekty. Starajmy się działać jednak profesjonalnie, czyli eliminujemy pierwiastek szczęścia i stawiamy na przemyślane metody i sprawdzone techniki.

Dobrze jest postawić sobie jakiś cel. Musi być on ambitny, ale jednocześnie osiągalny. Jeśli prognozy przewidują, że sprzedamy w ciągu toku 1000 jednostek danego produktu, postawmy sobie za cel sprzedaż 1200 sztuk. Jest to osiągalne, jednak należy się trochę wysilić aby to osiągnąć. Stawianie sobie poprzeczki powyżej średniej będzie motywowało nas do działania.

Równie motywująca może być wizja naszej firmy za kilka lat. Nie myślmy jednak o tym, jak urządzimy biuro za sto tysięcy; myślmy w kategoriach "skąd wziąłem sto tysięcy na wyposażenie biura". Takie postawienie siebie w roli człowieka przyszłości który ma już za sobą wyzwania, przed którymi my dopiero stoimy, daje ciekawe rezultaty. Jest kreatywne i czasami objawia nam ciekawe pomysły. W jaki sposób pokonałem konkurencję? W jaki sposób rozszerzyłem gamę oferowanych usług przez te lata?

Wyobraźmy sobie także jak wygląda całościowa identyfikacja wizualna naszego przedsiębiorstwa. W jaki sposób pozyskujemy klientów, czy korzystamy z portali społecznościowych. Może budujemy sobie wizerunek przyjaznej firmy za pomocą angażowania się w lokalne inicjatywy? Jakie?

Myślmy, fantazjujmy, planujmy i bawmy się w przepowiadaczy przyszłości. Zapisujmy sobie nawet najbardziej fantazyjne pomysły. Później starajmy przekuć je na grunt twardej ekonomii i przemyślanego marketingu. Może wyjdzie z tego coś ciekawego?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz